spring roll

vårrulls recept ^^
det är super lätt att göra egna vårrullar!

det du behöver för att göra vårrullar behöver du helt enkelt fyllning och vårrulls "deg", "degen" kan du köpa i en thai shop eller så kan du använda filodeg som du kan göra i vilken ica affär som helst.
fyllningen kan variera, om du är vegetarian så kan du ha grönsaker men oftast är det lite kött i, alltså köttfärs.
i mina vårrullar jag gjorde för några dagar sen hade jag i:
- köttfärs
- kött buljong
- vitkål
- glas nudlar
- ostron sås
- soja sås
- chil flakes
(glömde morötterna)
det blev jätte gott och är verkligen värt att prova om man gillar vårrullar :) som sagt, det är upp till var och en vad man vill ha i sin vårrulle. jo, filodegen är ganska stora i sin förpackning, då brukar jag dela på dom, lättast är att klippa i sin önskad storlek!
GOOD LUCK!






Kommentarer
Postat av: - Alexandra!

Oh, nice recept! Hur tillagar du dem? Friterar du i en stor panna med olja?



sv: Tack så jättemycket! Ja jag gillar lila också, gillar alla färger och jag kände att nu var det dags att ändra lite.



Den nya hårfärgen blir svart på nytt. :)

2010-04-07 @ 15:40:24
URL: http://ninjafruit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0